bl12-20-2.jpg

Elokuisena aamuna oli riistakamera onnistunut loistavasti tallentamaan aamuisen hiippailijan. Olen melkein kade elottomalle esineelle eli kameralle moisesta onnistumisesta. Olen kyllä tiennyt kettujen kulkevan näillä tienoilla - silläpä Musti eivätkä muutkaan kissani ole saaneet ulkonaliikkumislupaa pimeällä - mutta vain kerran olen ketun onnistunut itse täällä näkemään. Ei edes jälkiä ole näkynyt, tosin eipä viime vuosina niin ole luntakaan ollut, että mitään jälkiä voisikaan nähdä. Minun puolestani kettu saa vapaasti kuljeskella kartanolla, kunhan pitää hampaansa irti kissasta ja "minun" fasaaneistani.

Ketun lisäksi näin vuosi pari (ehkä kolme, viisi...) sitten supikoiran löntystävän kotitielläni. Sillä oli komea talviturkki ja soitinkin naapuriin, että pyssy valmiiksi, karvalakki on tulossa teille päin. Lakitta jäi naapuri, ei onnistunut pimeässä elukkaa näkemään. Eikä varmaan olisi ampunut siinä talojen läheisyydessä muutenkaan, eipä sillä.