Tuli viime vuoden vaihteessa jotain jälleen lupailtua. Kuinkas sitten kävikään?

Lemmikillistä

Minä lupaan viedä Pojun ainakin pariin näyttelyyn tänä vuonna. Kolmessa näyttelyssä käytiin, EH kaikissa.

Minä lupaan olla viemättä Nikkeä yhteenkään näyttelyyn tänä vuonna. Ei tullut pieneen mieleenkään.

Minä lupaan viedä Pojun ainakin pariin tottelevaisuuskokeeseen tänä vuonna. Jo vain, kahdesti käytiin, mutta tuloksetta.

Minä lupaan viedä myös Nikken yhteen kokeeseen, jos Poju pääsee avoimeen luokkaan jo syksyllä. Vein Nikken kokeeseen, kun joutui tuuraamaan Pojua Pojun korvatulehduksen vuoksi. Kolmostulos yllättäen, lähes treenaamatta.

Minä lupaan viedä Pojun myös taipumuskokeeseen, jos olemme ennättäneet sitä varten treenata ja treenit onnistuvat. Emme ennättäneet (pitkittynyt korvatulehdus - uintikielto elokuulle asti), mutta loppukesän treenit olivat varsin lupaavia.

Minä lupaan treenata tokoa Pojun kanssa päivittäin. Ehe-ehe. Heh-hee.

Minä lupaan, että Nikken ei tarvitse treenata tokoa ihan päivittäin. No eipä tainnut Nikkenkään treenata.

Minä lupaan aloittaa Pojun kanssa agilitytreenit omaksi iloksi, kun kärsivällisyys vähän lisääntyy. Emännän. Jätettiin väliin.

Minä lupaan, että Nikken ei tarvitse treenata myöskään agilitya. Eikä tarvinnut.

Minä lupaan rapsutella Nikkeä, kun ei sille näköjään muuta käyttöä tänä vuonna ole. Jo vain! Sai Pojukin muutaman rapsutuksen siinä sivussa.

Minä lupaan rokotuttaa ja leikkauttaa Mustin ja opettaa sen ulkoilemaan hallitusti. Rokotettu, leikattu puolivuotiaana, ulkoilee omatoimisesti eikä ainakaan vielä ole osoittanut suurta kiinnostusta isoa tietä kohtaan. Ehkä.

Liikunnallista

Minä lupaan tänä vuonna kävellä sen vähintään 1500 km. Lähinnä pitää siis muistaa laittaa kilometrit ylös. Jäi laittamatta ylös, todennäköisesti jäi muutenkin muutaman sata kilsaa tavoitteesta. Kuka helteillä kävelee?

Minä lupaan tänäkin vuonna pyöräillä sen tuhannen kilometriä kesän aikana. Just joo, tulikohan kahtakymmentä kilometriä täyteen koko kesänä?

Minä lupaan käydä vähintään 9 km pyörälenkillä vähintään 2x viikossa kesällä koirien kera. Siitäpä tulee jo kolmannes kesän pyöräilyistä. Niin. Juu. Varmaan joo...

Minä lupaan juosta jälleen tänä kesänä viisi kilometriä. Tai enpäs lupaakaan. Ei huvita. En onneksi luvannut moista!

Harrastuksellista

Minä lupaan tänäkin vuonna kantaa korteni kekoon RAY:n tavoitteissa. Taatusti kannoin korteni kekoon. Pelasin varmaan muutaman muunkin edestä.

Minä lupaan tänä vuonna virkata ne pahuksen verhot ovilaseihin. No enpä virkannut. Tuli nyt kumminkin virkattua yksi (1) joulupallo ja yksi (1) joulutonttu. Pieniä.

Minä lupaan kolmen vuoden sisällä opetella hienon melkein uuden (vain pari vuotta vanhan) järjestelmäkamerani käytön. Vielä olisi pari vuotta aikaa, mutta tulin siihen tulokseen, että automaattiasetuksilla saa ihan riittävän hyviä kuvia minun tarpeisiini. Ehkä kuitenkin vielä joskus.

Minä lupaan jälleen kasvattaa perunoita, sipuleita, porkkanoita, tomaatteja ja herneitä. Ehkä tällä kertaa paremmalla menestyksellä myös punajuuria ja lanttuja ja kaalia. Nuo loput jäivät pois valikoimista, mutta tällä kertaa sai jopa tomaatteja syötäväksi asti. Sato oli tosin heikko, kun kesä oli vähän erikoinen. Porkkanoita olisi vieläkin maassa.

Minä lupaan myös kasvattaa jälleen kukkasia portailta pois potkittavaksi. Jo vain!

Minä lupaan lisäksi nikkaroida kaikenlaista kivaa, kuten koirakentän reunalle penkin. Loppui mielenkiinto nikkarointiin.

Muuta

Minä lupaan olla liittymättä HumBookiin tänäkään vuonna ja hyväksyn samalla tällä päätöksellä olevani ei-olemassa. Juurikin näin.

Tavoitteita?

Jo vain, mutta enpäs kerro tälläkään kertaa.  Ei saavutettu. Poju ei saanut tulosta.

Lupauksia vuodelle 2015:

Poju käy parissa näyttelyssä, taipumuskokeessa sekä yrittää vimmatusti saada ALO-ykkösen ennen uusia tokosääntöjä.

Poju myös treenailee vähintään kolme - neljä kertaa viikossa ja muuallakin kuin kotikentällä.

Nikke käy tokokokeessa syksyllä uusilla säännöillä.

Musti saa ulkoilla valoisaan aikaan niin paljon kuin haluaa, paitsi kesällä viimeistään kymmeneksi kotiin. Pitäisikö hommata Mustille oma kello?

Kävelen vuoden aikana ja pyöräilen kesän aikana piiitkästä aikaa yli tuhannen kilometriä. Siinä sivussa ehkä tuo vatsamakkara poistuu.

Yritän saada virkatuksi ne verhot.

Yritän saada perunat ajoissa maahan, että vihdoinkin saisin juhannuksena omasta maasta uudet perunat. Jospa tällä kertaa muistaisi laittaa hallaharson päälle.

Eiköhän tämä riitä.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille toivottaa Helena.