Vuosi päättyi, miten kävi lupausten? Osa vastauksista kopsattu suoraan syyskuun ensimmäisen päivän sepustuksesta.

Kategoria Eläimellistä menoa

Minä lupaan, että Nikke pääsee tänä vuonna leikkimään kaverikoirien kanssa useammin kuin viime vuonna. Kesällä jopa päivittäin. Tosin sillä varauksella, että Poju vihdoin tulee.

Päivittäin leikitään Pojun kera, vieraiden koirakavereiden kanssa hyvin vähän, jos laisinkaan.

Minä lupaan luottaa edelleen Pojun kasvattajan urosvalintaan.

Kannatti.

Minä lupaan olla ahdistelematta Pojun kasvattajaa jatkuvilla kysymyksillä kuten joko on uros valittu, joko on juoksu, joko on astutettu, joko on ultrattu, joko syntyy, joko tuli keltainen uros, joko joko ja mitä maksaa.

No tuota... "Joko on nimi päätetty, joko on silmät auenneet, joko joko..." Tosin ahdistelut loppuivat kesän myötä.

Minä lupaan olla kuuntelevinani, kun minulle kerrotaan keltaisia labradorin urospentuja olevan siellä sun täällä vaikka heti haettavaksi.

Loppui kertomukset, kun Poju on tulossa jo.

Minä lupaan, etten hermostu Harmi-Kattiin, joka viidettä päivää viettää sisäkissan elämää, kun pihalle ei vaan VOI mennä, kun sinne tuli tuota valkoista kylmää töhnää, ja kun on paaaljon kivempaa hyppiä sisällä pitkin seiniä ja herättää emäntä viideltä joka aamu, paitsi välillä neljältä ja #&%.

En hermostunut. Usein. Nyt hermostuttaa, kun PITÄÄ päästä pihalle ja PITÄÄ päästä pihalle ja justiin tuli sisälle ja taas PITÄÄ päästä pihalle. Ja tuo siis vastauksena toukokuussa. NYT hermostuttaa, kun Kattia ei saa sisälle millään, iltalomat on jo peruttu. JA nyt tammikuussa alkoi taas tuo "minen mee pihalle! Kylmä! Märkää! Lunta!". Ja hermot menee jälleen.

Minä lupaan, että Nikke menee tänä vuonna tutustumaan koirapaljouteen näyttelyihin / mätsäreihin / mihin vaan, missä on koiria ja oppii pitämään turpansa näin kiinni myös tottelevaisuuskokeissa.

Käytiin kerran mätsärissä, eipä tuo tuntunut paljon auttavan. Jäi sitten yhteen käyntiin, kun vedin herneen nenään, kun Pojua ei mätsäriin päästetty huolimatta kahdesta rokotuksesta.

MInä lupaan viedä Nikken tänäkin vuonna tottelevaisuuskokeisiin.

Viisi koetta, kahdesti ilman tulosta (Kokkolassa ja Seinäjoella). Positiivista Lapuan kakkostulos.

Minä lupaan treenata Nikken kanssa vähintäänkin jokaisella arkipäiväisellä postinhakumatkalla.

Tämmöistäkin luvannut? Kaikkea sitä... (Edelleen samaa mieltä kuin toukokuussa.)

Minä lupaan treenata Nikken kanssa joskus iltaisinkin. Ehkä jopa pari kertaa viikossa Rantakylän kentällä lenkin yhteydessä.

Khyl me alkuun treenailtiin, sitten tuli talvi ja kylmä ja sitten kevät ja muka-kiire ja... Eikä olla vieläkään oikein yksityistreenilöisten makuun takaisin päästy. ... ja sitten tuli syksy ja märkää ja pimeää ja...

Minä lupaan, että kunhan ilma lauhtuu, Harmi-Katti lentää pihalle ja viettää siellä vähintään pari tuntia.

Jep. Ja kuten sanottua, liika on liikaa tässäkin asiassa.

Kategoria Paheellista?

Minä lupaan, etten tänäkään vuonna aloita tupakointia.

En ainakaan vielä ole aloittanut.

Minä lupaan, että tänäkin vuonna prosentilliset juomat saavat kaatua toisten kurkkuihin - paitsi lasillisen simaa voisin taas vappuna juoda, vaikka väkisten, kun kaupan sima nyt vaan on pahaa.

Meni puoli lasillista simaa vappuna.

Minä lupaan pelata Tuplapottia ja Kulta-Jaskaa ja kumppaneitaan enintään kym... kahd... kolmella kympillä päivässä ja korkeintaan sata... sadallaviidelläkympillä viikossa (sis. veikkauksen pelit) ja sijoittaa voitot jonnekin muualle kuin pöydän kulmalle tai taskuun uudelleen käytettäväksi. (Ei, tähänkään asti en ole sentään saanut menemään peleihin 600 euroa kuukaudessa.)

Jep. Reilusti alle 30 e päivässä.

Kategoria Terveyttä edistäen, ehkä

Minä lupaan syödä joka päivä.

Jopa lämpimän aterian lähes joka päivä. ehkä pari kertaa kuukaudessa jäänyt pelkkiin voileipiin.

Minä lupaan pitää herkullisen fazerinsininenlounastaukoni edelleen.

Paitsi joskus on ollut tyytyminen fazerin sinivalkoiseen.

Minä lupaan kävellä vähintään 1500 km vuoden aikana.

Ei tuu toteutumaan lonkkavaivaisella. Mutta päästiin sentäs tonnin yli.

Minä lupaan pyöräillä piiitkästä aikaa 1000 km kesän aikana. Sillä varauksella, että tuulella, sateella, mahdollisesti alkavalla sateella ja tuulella, yli 22 asteen ja alle 15 asteen lämpötiloissa en pyöräile. Enkä ainakaan ukkosella. Enkä pimeällä.

Alku varsin lupaava, jo ennen vappua mittarissa 9 km. Vappupäivänä kaameassa tuulessa töihin eli kesäkilometreistä kasassa jo 11. Vaan siihen se sitten jäikin. Kesän saldo 123 km, josta työmatkapyöräilyä ruhtinaalliset 22 km.

Minä lupaan kantaa sukset ulos autotallista vielä tämän talven aikana.

Kävin jopa ulkoiluttamassa niitä suksia muutaman kilometrin verran.

Minä lupaan mennä nukkumaan ajoissa.

Just joo, niin varmaan.

Kategoria Muita harrasteita

Minä lupaan päivittää blogia useammin kuin viime vuonna.

Toistaiseksi pitänyt. Ja edelleen pitänyt. Ja nyttemmin hieman hiipunut.

Minä lupaan laittaa tietokoneen pois päältä iltaisin ainakin puolta tuntia aikaisemmin mitä viime vuonna. (Onks tää harrastus vai pahe??)

Satunnaisesti pitänyt.

Minä lupaan virkata tänä vuonna ainakin yhden viisisenttisen pikkuliinan.

Ostin jo virkkuukoukun ja virkkauslehden. Siihen jäänyt toistaiseksi. Tuota, tuota... PITI virkata ja PITI virkata, mutku...

Minä lupaan käydä ainakin pari kertaa vilkaisemassa kangaspuita vintillä, voin jopa koskeakin niihin.

Käynyt jo monesti, hipaisinkin jo kerran.

Minä lupaan opetella käyttämään uutta hianoa järjestelmäkameraani vielä lähimmän viiden vuoden aikana.

Vielä on 4 v aikaa.

Minä lupaan tänäkin vuonna kylvää ja kasvatella kukkasia ja tomaatintaimia.

Kylvetty ja kasvateltu. Purkitettu tähän mennessä tomaatteja eri lajikkeita yhteensä 119, ahkeraliisoja 73, riippapetunioita 55, hopealehtiä 47, lobelioita 39, daalioita 22 siemenestä kylvettyä + pari juurakkoa päälle, auringonkukkia 24, päivännoutoja 16, kiinankärhöjä 8, keijunmekkoja 2, ruusupapuja 7, muratteja 9, verenpisaroita 2, gladioluksia 35, liljoja 6, kuunliljoja 4, tarhapäivänliljoja 2, mitälie sipuleja / mukuloita 40, pelargonioita 6. Samettikukkia päälle.

Minä lupaan tänä vuonna potkia kukkaset ja tomaatintaimenet viimeistään elokuussa pois portailta.

Jo vain, eilen potkin viimeiset pois. Ihan vaan tämän lupauksen takia. Pitänee seuraavalla kerralla luvata potkia kukkaset rappusilta viimeistään heinäkuussa. Mutta siellä niitä kukkasia vieläkin on mattotelineen päällä.

Minä lupaan kylvää porkkanat ajoissa, kuin myös nostaa ne ennen joulukuuta.

Kohta varmaan saa nostella. Eipä ollut paljon nostamista, senttiä vahvoja 30 senttiä pitkiä ruipeloita!

Minä lupaan istuttaa perunat reilusti ennen juhannusviikkoa. Ja kuokkia ne ylös ennen marraskuuta.

No ei nyt niin reilusti ennen juhannusviikkoa, taisi olla pari viikkoa ennen juhannusta, mutku oli niiiiin kylmä ja sateinen kevät ja silleen. Ensimmäisiä ruvetaan nostamaan. Kuokittu syys-lokakuussa, sitten tauko, kun meinasin loput jättää maahan (tuli niin vähän ja pieniä), marraskuussa huvikseni kuokin loput, kun oli vielä jäljellä ja mukuloitakin löytyi ihan kivasti ja kivan kokoisia.

Liikoja luvattu?

Varmaan. Tai sitten ei. Suurin osa toteutettu. Virkkaus jäi toteuttamatta.

Tavoitteita tälle vuodelle?

On. Siis oli.

Kerronko?

En. Tai kerron. Ei saavutettu minimitavoitettakaan eli Nikken ykköstulosta.

Uusia lupauksia tulossa. Ehkä.