Kolmannes vuodesta on kulunut. On välitilinpäätöksen aika.

Eläimellistä menoa

Minä lupaan, että Nikke ja Poju opettelevat uimaan tulevana kesänä.

Vielä ei ole ennätetty, jäät ovat vasta lähdössä.

Minä lupaan, että Nikke ja Poju opettelevat juoksemaan yhdessä pyörän vierellä tulevana kesänä.

Pojun kanssa jo kokeiltiin, vielä en tohtinut Nikkeä samaan läjään laittaa.

Minä lupaan viime vuoden tapaan, että Nikke menee tänä vuonna tutustumaan koirapaljouteen näyttelyihin / mätsäreihin / mihin vaan, missä on koiria ja oppii pitämään turpansa näin kiinni myös tottelevaisuuskokeissa.

Niin. Joo. No ei.

Minä lupaan viedä Pojun näyttelyyn ainakin pari kolme kertaa vuoden mittaan.

Pari kertaa on jo käyty, joten enempää ei vissiin tarvi tänä vuonna? Ehkä kumminkin menemme, kunhan lapsi saa karvansa takaisin.

MInä lupaan viedä Nikken tänäkin vuonna tottelevaisuuskokeisiin.

Ilmoitettu.

Minä lupaan viedä Pojun tänä vuonna tottelevaisuuskokeisiin.

Kunhan nyt ensin saataisiin liikkeitä treenattua.

Minä lupaan viedä Pojun taipparitreeneihin kunhan semmoinen Vimpelissä järjestetään.

Treenit alkoivat, mutta vielä ei menty, kun piti käydä viimeisellä arkitokotunnilla. Menemme, kunhan tiedämme, milloin jatkuu.

Minä lupaan olla viemättä Pojua taippareihin vielä toukokuussa Vimpelin kokeeseen, kun ei se raukka vielä ennätä oppia siihen mennessä uimaan.

Juu ei varmana mennä.

Minä lupaan treenata päivittäin omalla kentällä molempien koirien kanssa.

Mutku kenttä ei ole vielä valmis.

Minä lupaan, että kunhan ilma lauhtuu, Harmi-Katti lentää pihalle ja viettää siellä vähintään pari tuntia.

Taisi aloittaa ulkoilut pitkälti huhtikuun puolella, kun eihän sitä nyt voi lumiselle pihalle mennä!

Liikunnallista

Minä lupaan kävellä vähintään 1500 km vuoden aikana. Taas.

Hyvällä alulla.

Minä lupaan pyöräillä piiitkästä aikaa 1000 km kesän aikana. Jälleen sillä varauksella, että tuulella, sateella, mahdollisesti alkavalla sateella ja tuulella, yli 22 asteen ja alle 15 asteen lämpötiloissa en pyöräile. Enkä ainakaan ukkosella. Enkä pimeällä.

Tänään pyöräilty työmatkapyöräilyjä enemmän kuin koko viime kesänä yhteensä. Mikä ei sinänsä ollut kovin paljon.

Minä lupaan kantaa sukset ulos autotallista vielä tämän talven aikana, mikäli lunta tulee edes himppusen enemmän, kun turha tuonne pellolle on mennä suksenpohjia naarmuttamaan.

Hiihdetty. Kerran. Sitten vaihdettiin lumikenkiin.

Muita harrasteita

Minä lupaan päivittää blogia ainakin yhtä usein kuin viime vuonna.

Hyvällä alulla tämäkin.

Minä lupaan olla laittamatta tietokonetta päälle edes yhtenä iltana viikossa enää klo 21 jälkeen.

Vähintään kerran viikossa olen laittanut tietokoneen päälle jo ennen klo 21.

Minä lupaan virkata tänä vuonna ainakin yhden viisisenttisen pikkuliinan. Ja verhon oven ikkunaan.

Tuli 30-senttinen pikkuliina (ohjeessa oli vain 20 senttiä...), verho vielä tekemättä.

Minä lupaan käydä ainakin pari kertaa vilkaisemassa kangaspuita vintillä, voin jopa koskeakin niihin.

Ainakin pari kertaa vilkaistu, kertaalleen koskettu.

Minä lupaan opetella käyttämään uutta hianoa järjestelmäkameraani vielä lähimmän neljän vuoden aikana.

Vielä on 3 v 8 kk aikaa.

Minä lupaan tänäkin vuonna kylvää ja kasvatella kukkasia ja tomaatintaimia.

Jo vain. Tomaatintaimet ovat jo isoja ja ahkeraliisat kukkivat.

Minä lupaan tänä vuonna potkia kukkaset ja tomaatintaimenet viimeistään heinäkuussa pois portailta.

Suattaapi tulla uudet portaat, joille ei voi laittaa taimia.

Minä lupaan kylvää porkkanat ajoissa, kuin myös nostaa ne ennen joulukuuta.

Ei nyt ihan näin varhain vielä.

Minä lupaan tällä kertaa tukea herneet.

Nekin pitäisi kylvää ensin.

Minä lupaan istuttaa perunat reilusti ennen juhannusviikkoa. Ja kuokkia ne ylös ennen marraskuuta.

Juhannusviikkoon on vielä aikaa, mutta huomiseksi lupasi naapuri tuoda varhaisperunan mukuloita.

Liikoja luvattu?

Mahdollisesti.

Tavoitteita tälle vuodelle?

On.

Kerronko tälläkään kertaa?

En.

Että tälleen. Paljon on jo pidetty, loput eivät mahdottomia. Ehkä nyt onnistuu lupaustenpito.